خیابان ولیعصر – تقاطع طالقانی مجتمع نور تهران واحد 8093 

تماس با ما
4.4/5 - (16 امتیاز)
تعمیرات پلی استیشن2023-01-22T05:08:33+03:30

تعمیرات پلی استیشن سونی

طرفداران بازی های کامپیوتری در کشورمان قطعا از اینکه نمایندگی سونی در ایران بخش مجهز و ویژه ای را برای تعمیرات پلی استیشن در نظر گرفت است ذوق زده خواهند شد تا بتوانند دستگاه های قدیمی خود که دچار مشکل شده است را با به روزترین تجهیزات تعمیر نمایند و دوباره لذت استفاده از آن را تجربه کنند.

هر چند اخیراً سونی از نسل پنجم PS خود رونمایی کرد اما هنوز هم استفاده از نسل های قبلی به دلیل ویژگی ها و بازی های بسیار جذابی که روی آن ها قرار دارد، محبوبیت بالایی دارد.

در این مطلب در نمایندگی سونی ضمن بیان خدمات ویژه در مورد تعمیر پلی استیشن سونی قصد داریم نسخه های مختلف این دستگاه را مورد بررسی قرار دهیم.

تاریخچه پلی استیشن

تعمیرات پلی استیشن گزارش میکند پلی استیشن (Play Station) از سری بازی های ویدیویی است که در سال 1994 برای اولین بار توسط سونی کامپیوتر انترتینمنت منتشر و به بازار عرضه شد.

نمایندگی تعمیرات پلی استیشن گزارش میدهد شرکت سونی با ارائه پلی استیشن تحولات عظیمی را در صنعت گیم به وجود اورد.

کنسول اولیه معرفی شده توسط شرکت سونی قابلیت پشتیبانی از فرمت Super Disc و پخش موزیک و فیلم را نیز دارا بود.

این کنسول رویای بازی های سه بعدی را به حقیقت تبدیل کرد و نسل پنجم کنسول های خانگی با کنسول پلی استیشن همراه شد.

نمایندگی تعمیرات پلی استیشن گزارش میدهداز جمله برتری های سونی نسبت به سایر بازی سازان آن زمان می توان به قدرت سخت افزاری بالا وکیفیت متفاوت محصولات نسبت به رقبا اشاره نمود.

پلی استیشن در ابتدا فقط برای کشور ژاپن و یک سال بعد برای تمامی جهان عرضه شد.

تعمیر پلی استیشن

روند تکامل و نسخه های مختلف پلی استیشن

تا سال 2005 شرکت سونی به درآمد بسیار زیادی نسبت به شرکت های رقیب در این عرصه دست یافت.

یکی از مهم ترین عوامل این سود را می توان به تغییر بنیادی که سونی در کنترلر های بازی داد عنوان نمود.

این شرکت کنترلرهای خود را به شکل جدید چند بعدی و با بهره مندی از دو استیک در اختیار کاربران خود گذاشت.

بررسی های نمایندگی سونی وایو نشان میدهد از گذشته تا امروز انتخاب شکل های هندسی روی این کنترلر ها به مهم ترین آیکون های برند پلی استیشن تبدیل شده اند.

پس از موفقیت پلی استیشن 1 شرکت سونی شکل ارتقا یافته این بازی با کیفیت گرافیکی بالاتر و البته امتیاز ویژه ی قابلیت اجرای DVD و بازی های بی انتهای آن به بازار عرضه نمود.

در سال 2004 ظهور یک کنسول قابل حمل به نام PSP با قدرت گرافیکی بسیار بالا و وجود بازی هایی مانند FIFA ، Call of DUTY و… باعث محبوبیت هر چه بیشتر این کنسول از بازی ها و همجنن شرکت سونی در بین بازارهای جهانی شد.

اولین نسل از پلی استیشن و تفاوت های ظاهری با مدل های بعدی

سونی تا کنون 4 نسل از پلی استیشن خود را وارد بازار نموده است و امروزه بیش از 75 درصد از سهام شرکت سونی که تجهیزات مختلفی را تولید می کند به این بخش اختصاص یافته است.

اولین کنسول PlayStation در سال 1994 و بعد از همکاری ناموفق سونی با شرکت نینتندو وارد بازار شد.

این نسل بر روی خود حافظه داخلی نداشت و برای فایل های ذخیره سازی بازی ها، نیاز به یک کارت حافظه جانبی داشت که ظرفیت آن تنها 128 کیلو بایت بود.

اولین نسل از دستگاه بدون کنترلر های معروف خود یعنی dualshock وارد بازار شد. که البته در سال 1997 این قسمت نیز به دستگاه اضافه شد.

تعمیر پلی استیشن سونی

بعد از موفقیتی که این نسل از پلی استیشن ها در مقابل دیگر رقبا به دست آورد، سونی تصمیم گرفت تا این بخش را گسترده تر نموده و روی آن سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد.

به همین دلیل به سراغ PSone یا همان PS1 رفت که از نظر ظاهری از نسل اولیه کوچکتر و کمی شیک تر بود.

البته پی اس وان از نظر رابط کاربری و گرافیکی نیز دچار تغییرات و به روزرسانی هایی شده بود تا بتواند مشتریان را بیشتر به سمت این برند جذب نماید.

بیش از 2000 بازی برای پلی استیشن 2

در سال 2000 سونی تصمیم گرفت تا PS2 را وارد بازار نماید که البته رقبای بسیاری نیز در این زمینه داشت اما هیچ کدام از آن ها نتوانستند مانند سونی موفق باشند.

برای این نسل از پی اس های سونی، از یک پردازشگر یک هسته ای، 31 مگ حافظه استفاده شده است.

جالب است بدانید حافظه کارت گرافیک استفاده شده برای این دستگاه تنها 2 مگابایت بوده است.

بیش از 2000 بازی برای این نسل عرضه شد که به همین دلیل توانست رکورد های فروش را در این زمینه جابجا نماید و چیزی بیش از 150 میلیون دستگاه از آن به مشتریان سراسر جهان فروخته شود.

تجهیزات جانبی DualShock2 همراه این محصول به بازار عرضه شد.

تعمیر پلی استیشن سونی

PS2 اولین نسل از دستگاه های مخصوص بازی بود که از دی وی دی و پخش فیلم ها و همچنین پورت USB برای اتصال تجهیزات جانبی پشتیبانی می کرد.

در سال 2004 سونی از نسخه کوچکتر شده و بهینه شده این سری نیز رونمایی کرد که علاوه بر کوچک شدن ابعاد و حجم آن، بهبود در صدا نیز حاصل شده بود.

البته نکته جذاب در مورد این به روزرسانی، اضافه شدن پورت شبکه به دستگاه بود.

تعمیر پلی استیشن در نمایندگی سونی با توجه به استقبال بی نظیر کاربران قرار داده شده است و همه مدل ها دستگاه به همراه تجهیزات جانبی در سریع ترین زمان ممکن تعمیر می شوند.

PS3 و ویژگی های آن

در سال 2008 سونی در نسخه جدید کنسول های بازی خود به سراغ امکاناتی مانند پورت HDMI و کیفیت تصویر 1080 پیکسل رفت.

هر چند این محصول در زمان عرضه از قیمت بالاتری نسبت به رقبا برخوردار بود اما به دلیل استفاده از درایو Blu-ray که در آن زمان دارای قیمت به مراتب بالاتری به صورت اختصاصی بود، توانست به فروش بیش از 80 میلیون برسد.

اولین مدل های ارائه شده از این نسل توانایی اجرای بازی های پلی استیشن 2 را نیز داشتند زیرا از پردازنده این دستگاه استفاده می کردند که البته سونی در نسخه های بعدی این نسل، این امکان را حذف نمود.

پردازنده 7 هسته ای در نظر گرفته شده برای PS3 در کنار تکنولوژی اتصال به صورت وای فای و همچنین توانایی اضافه کردن هارد های دیگر علاوه بر هارد 20 گیگ روی دستگاه از امکاناتی بود که هر کسی را برای بازی کردن با این نسل از پلی استیشن ها ترغیب می کرد.

در نسخه های بعدی PS3 نیز شاهد تغییراتی مانند کاهش ابعاد و تغییرات ظاهری در کنار کاهش حجم و همچنین تغییرات در دکمه ها و نوع بازشدن و استفاده از دستگاه را شاهد بودیم.

تعمیر پلی استیشن سونی

شکست PS3 و عرضه کامل ترین کنسول

عرضه کنسول PS3 را می توان یک شکست بزرگ برای شرکت سونی قلمداد کرد.

این کنسول به دلیل تاخیر های مختلف، قیمت بسیار بالا و عدم وجود بازی های هنگام انتشار به هیچ وجه مانند سری های قبلی این محصول مورد استقبال قرار نگرفت.

در سال 2011 و در ادامه موفقیت کنسول دستی PSP شرکت سونی پلی استیشن ویتا با قابلیت اجرای بازی های با گرافیک بالا را به بازار عرضه نمود.

البته این کنسول با وجود تبلت ها و گوشی های هوشمند ارائه شده به بازار در آن زمان کار سختی را برای جذب کاربران بیشتر داشت.

کارشناسان نمایندگی تعمیرات پلی استیشن معتقدند پس از ارائه این محصولات شرکت سونی یکی از بهترین محصولات کنسول نسل هشتم خود به نام PS4 را منتشر کرد.

این کنسول از وضوح تصویر و نرخ فریم دو برابری نسبت به کنسول های رقیب برخوردار بود.

و بسیاری از کارشناسان آن را موفق تر از PS2 می دانند. اکنون بازی های PS از هدست واقعیت مجازی PS VR استفاده می کنند.

که باعث جذاب تر شدن هر چه بیشتر این بازی ها برای کاربران شده است.

نسخه محبوب Ps4

برای اولین در ساخت کنسول های بازی، سونی به سراغ معماری X84 که مخصوص کامپیوتر های گیمینگ بود و ساخته شده توسط شرکت AMD به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده پردازنده کامپیوتری رفت و در سال 2013 جدیدترین نسخه این کنسول بازی یعنی PS4 را روانه بازار نمود.

طرفداران این کنسول شررکت سونی در همان روز اول همه رکورد های فروش یک دستگاه را جابجا نمودند تا رقیبان به خوبی متوجه شوند که کار برایشان بسیار سخت است.

در کنار این پردازشگر بسیار حرفه ای و قوی، 8 گیگابایت حافظه GDDR5 برای اشتراک با کارت گرافیک در نظر گرفته شده است.

پلی استیشن 4 به همراه خود قابلیت بار گذاری و به اشتراگ گذاری ویدئو های مربوط به Game-play بازی ها را نیز در اختیار مشتریان قرار می دهد.

تعمیر پلی استیشن سونی

کلید اشتراک گذاری به همراه تغییراتی مانند پورت های مخصوص میکروفون و هدست و همچنین تغییراتی به منظور هر چه بهتر شدن ارگونومی کنترلر از تغییرات DualShock 4 بود که همراه با این نسل عرضه شد.

تیم تخصصی پلی استیشن سونی

تعمیرات پلی استیشن

با توجه به محبوبیت این کنسول بازی در میان کاربران داخلی و مشکلاتی که بعضا برای این دستگاه ها به وجود می آید، نمایندگی sony تیمی از بهترین تعمیرکاران پلی استیشن را دور هم جمع کرده است تا با استفاده از به روزترین تجهیرات بتوانند همه مشکلات به وجود آمده برای این دستگاه را برطرف نمایند.

تعمیر پلی استیشن بعد از عیب یابی اولیه دستگاه و همراه با گارانتی معتبر ارائه می شود تا به کیفیت و کارایی بخش های سالم دستگاه هیچ ایرادی وارد نشود.

عیب یابی کنسول در تهران

با وجود سرگرمی های مختلف اینترنتی و به روز شدن مدل های مختلف گوشی های هوشمند و تبلت ها، همچنان علاقه مندان به بازها ی پلی استیشن گاهی اوقات ساعت ها از وقت خود را صرف انجام این بازی می کنند.

به دلیل زمان زیادی که با این دستگاه بازی انجام می گیرد و البته ذرات معلق موجود در هوا که باعث آسیب رساندن به قسمت های حساس دستگاه در گذر زمان می شوند این دستگاه گاهاً نیاز به تعمیر پیدا می کند.

نمایندگی پلی استیشن گزارش میدهد دستگاه های پلی استیشن همواره دارای ضمانتنامه های معتبر از طرف شرکت سازنده آن یعنی سونی بوده است.

خریداران آن در صورت خرابی دستگاه که شامل موارد گارانتی باشد می توانند به نمایندگی های معتبر شرکت سونی مراجعه کنند.

و تعمیرات پلی استیشن خود را انجام دهند.

در غیر این صورت و یا در دسترس نبودن نمایندگی های رسمی شرکت، می توان به شرکت هایی که با گواهینامه های معتبر اقدام به تعمیر این دستگاه ها می کنند مراجعه نمود.

برخی اشکالات PlayStation

البته باید در نظر داشته باشید که در صورت تعویض قطعات دستگاه از قطعات اصلی ساخت شرکت سونی استفاده شود.

تا دستگاه پس از مدتی دچار مشکلات زیادتری نشود.

بیشتر مراجعات برای تعمیرات پلی استیشن مربوط به خرابی های سخت افزار مثل تعمیر برد اصلی، تعویض درایو، تعویض چیپ گرافیک، تعمیر رم دستگاه و … می باشد.

و خریداران و کاربرانی که از این دستگاه ها استفاده می کنند معمولا اشکالات نرم افزاری دستگاه مانند عدم اتصال به اینترنت وشبکه، آپدیت نشدن دستگاه و… را خودشان رفع می کنند.

از دیگر موارد مشاهده شده در تعمیرات این کنسول ها نوسانات برقی آن است.

معمولا دستگاه ها تا به خرابی کامل نرسند کاربران به بازی با آنها ادامه می دهند.

و متوجه بسیاری از نواقص به وجود آمده در دستگاه ها نمی شوند.

تعمیر دستگاه PS4

بر طبق ادعای سایت نمایندگی Play Station به دلیل نظم و سادگی در چیدمان قطعات دستگاه PS4 تعمیر این دستگاه نیز نسبت به نمونه های قبلی این محصول و محصولات سایر رقبا بسیار آسان تر است.

به همین دلیل حتی از لحاظ سخت افزاری نیز امکان تعمیر این دستگاه در منزل و توسط خود کاربران نیز وجود دارد.

این دستگاه در دو حالت شکستگی HDMI (روشن نشدن دستگاه) دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر پیدا می کند.

که البته در صورت بروز مشکل شکستگی در زمان معتبر بودن گارانتی شرکت سونی که همیشه از پیشگامان عرصه مشتری مداری بوده است دستگاه شما را به آسانی با یک دستگاه نو تعویض می نماید.

اصطلاح مختل شدن یا همان Bricking برای زمانی استقاده می شود که پس از روشن نمودن دستگاه، نتیجه ای در صفحه مشاهده نمی شود.

در این حالت و برای رفع Bricking باید دستگاه ps4 را ابتدا خاموش کرده و پس از جداکردن هارد دستگاه، دوباره آن را روشن نمود.

رایج ترین خرابی های مشاهده شده در دستگاه PS4 مربوط به دسته بازی آن و البته Blueray است.

که معمولا به دلیل استفاده نادرست و تمیز نکردن دی وی دی ها هنگام قرار دادن در دستگاه به وجود می آید.

در صورتی که هر کدام از این مشکلات با روش های مشخص و بیان شده قابل رفع شدن در خانه بود آنها را انجام داده.

و در غیر این صورت باید برای تعمیر دستگاه حتما به نمایندگی های معتبر تعمیر قطعات و محصولات شرکت سونی مراجعه نمود.

تعمیر پلی استیشن چقدر زمان میبرد؟2023-01-22T04:59:54+03:30

بسته به نوع ایراد دستگاه پروسه تعمیر بین دو تا سه روز کاری زمان میبرد.

آیا نصب بازی های کپی برای پلی استیشن ضرر دارد؟2023-01-22T04:57:52+03:30

نصب بازی های کپی معمولا باعث اختلال هایی برای دستگاه میشود اما این روزها بازی های کپی منسوخ شده و معمولا از نسخه های اکانتی استفاده میشود که ضرری برای دستگاه نداشته و فقط امکان بازی آنلاین را از شما میگیرد.

چرا پلی استیشن من در حین بازی خاموش میشود؟2023-01-22T04:54:19+03:30

یکی از دلایل اصلی خاموش شدن پلی استیشن هنگام بازی آسیب دیدن سیستم خنک کننده است و شاید با سرویس و تعمیر فن و هیت سینک این مشکل برطرف شود. اما بعضی مواقع نصب بازی های کپی باعث اختلال در سیستم عامل دستگاه شده و باعث ریست و یا خاموش شدن پلی استیشن میشود.

چرا پلی استیشن من روشن نمیشود؟2023-01-22T04:50:48+03:30

ایراد های نظیر خرابی مدار پاور ، آسیب دیدن CPU و خرابی کابل برق برخی از دلایل اصلی است که باعث میشود پلی استیشن شما روشن نشود.

4.4/5 - (16 امتیاز)
رفتن به بالا