به گزارش “نمایندگی رسمی سونی وایو”در طی گزارش سه ماهه ی اول سال 2015 میلادی شرکت سونی ( در پایان ماه ژوئن) نشان داد که سود این شرکت به 780  میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با سه ماهه ی اول سال گذشته، با افزایش 39 درصدی روبرو بوده است

یکی از نقاط شگرف و قوت سود آوری برای این شرکت، بخش تولید محصولات پلی استیشن 4 بوده که با افزایش سود 350 درصدی روبور بوده است. درآمد  این شرکت از بخش تولید این محصولات برابر با 14.8 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته 0.1 درصد کمتر بوده است. در حوزه ی تولید تجهیزات مختص به بازی ،  حسگر های تصویری و موزیک بسیار موفق عمل کرده است.سرویس های بازی و شبکه ی سونی که شامل ps میباشد با درآمد 2.3 میلیارد دلاری و افزایش 160 میلیون دلاری سود در مقایسه با همین سه ماهه ی اول در سال گذشته روبرو بوده است. سونی خاطر نشان کرده است که این افزایش درآمد و سود به دلیل فروش تجهیزات جانبی و نرم افزار PS4 و همچنین کاهش هزینه ی تولید واحد های ps4 بوده است.

کارشناسان “نمایندگی sony vaio”اعلام کردند آمار فروش پلی استیشن 4 از 25 میلیون واحد گذشته است که در مقایسه با فروش  13 میلیون واحدی ایکس باکس و فروش ده میلیونیWii U بی سابقه بوده است و باعث شده تا PS4 به رقیب بی همتا در بازار کنسول های بازی مبدل گردد.

درآمد این شرکت در حوزه ی فروش  اسمارت فون ها 16.3 درصد  یعنی 2.3 میلیارد دلار کاهش داشته است. به نقل از سونی، دلیل اصلی این افت را میتوان ناشی از فعالیت های شرکت برای افزایش سود آوری و کاهش تعداد مدل های اسمارت فون ها دانست. ممکن است سونی تمایل به تمرکز بر روی مدل های سر دم دار  اسمارت فون ها داشته باشد که البته در این خصوص نیز آنچنان خوب عمل نکرده است. آخرین پرچم دار اسمارت فون های این شرکت یعنی Z3+ در مقایسه با اکسپریا z3 تغییر آنچنانی نکرده است.

مدیران فروش“نمایندگی رسمی سونی وایو” معتقدند این نوع استراتژی به طور اجتناب ناپذیری منجر به کاهش فروش و سود آوری کمتر  خواهد شد.  محصولات تلویزیونی و AV سونی نیز با کاهش 13.8 درصدی درآمد روبرو بوده است که دلیل آنرا عملکرد ضعیف LCD های میان رده و کاهش تقاضای بازار میداند.