به گزارش “نمایندگی رسمی سونی وایو”در صورتی که به تازگی به وب سایت سونی سر زده باشید، متوجه هشداری از سوی سونی مبنی بر عدم استفاده از اسمارت فون های اکسپریا در زیر آب شده اید. شاید در ابتدا برای شما جای تعجب داشته باشد ، مخصوصا اینکه سونی همیشه بر روی قابلیت ضد آب بودن خانواده ی اکسپریا مانوور میداد. ولی واقعیت این است که نباید این کار را انجام دهید. در وبلاگ اکسپریا بلاگ سونی ، دلایلی مبنی بر معایب استفاده از اسمارت فون ها در زیر اب مطرح شده است و عواقب ناشی از این کار را نیز در اختیار کاربران قرار داده است.

 به نقل از سونی، به منظور دریافت استاندارد IP68، یک تلفن باید  بتواند تحت فشار مایعات  و آنهم برای مدت زمان زیاد مقاومت داشته باشد. به طوری که گوش باید تا عمق 1.5 متری برای 30 ثانیه  در برابر آب مقاوم باشد. تلفن های سونی این آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشت.

سونی خاطر نشان کرده است که رتبه بندی IP دستگاه های ما در شرایط آزمایشگاهی و در مد Standby بدست آمده است و از این رو نباید از این دستگاه در زیر آب استفاده کنید و یا در زیر آب به عکس برداری بپردازید. همچنین سونی خاطر نشان کرده است در تحت هیچ شرایطی در زیر آب نباید به عکس برداری پرداخت.

کارشناسان “نمایندگی سونی” خاطر نشان میکنند که سونی این بیانیه ها و هشدار ها را برای خانواده ی سونی z3+ منتشر کرده است ولی این شرایط برای جدیدترین عضو این خانواده یعنی z5 نیز باید رعایت گردد.

حال در صورتی که شما مالک یکی از اعضای قدرتمند خانواده ی اکسپریا باشید ، چکاری باید انجام دهید؟ بدیهی است که میتوانید از تلفن خود در شرایط آب و هوایی مرطوب اسستفاده کنید. شاید بتوانید برای مدت کوتاهی از آن نیز در زیر آب استفاده کنید ولی تمامی این موارد بسته به خود شما دارد.