به گزارش “نمایندگی رسمی سونی وایو” با انتشار ویندوز 10 مایکروسافت، این شرکت دنیایی از چندین ویژگی را شامل یک واسط کاربری بهبود یافته ارائه داد. یکی از مسائل اصلی که در زمان انتشار یک سیستم عامل جدید رخ میدهد، مسئله ی سازگاری درایور ها میباشد، زیرا درایور های جدید را باید با سیستم عامل جدید توسعه داد. در همین راستا، شرکت سونی اعلام کرد که درایور های لپ تاپ های سری vaio را تا ماه اکتبر برای ویندوز 10 عرضه نخواهد کرد.

مسئله ی ارتقای درایور ها را میتوان یکی از مسائل عمده ای دانست که سیستم های عامل جدید با آن روبرو میباشند، مخصوصا سیستم عامل های ویندوز که از نرم افزار ها و سخت افزار های متنوعی استفاده میکند. توسعه ی این درایور ها امری زمان بر است   و تا زمانی که درایور ها آماده نشده است، کاربران ممکن است با یک سری مسائل همچون ناپایداری برنامه ها و اختلال کلی در سیستم روبرو شوند.

کارشناسان “نمایندگی رسمی sony vaio” معتقدند با توجه به اینکه این درایور های جدید مهم میباشند، شاید انتظار داشته باشید که آنها را سریعا به دست آورید ولی این چیزی نیست که برای لپ تاپ های vaio سونی اتفاق افتد. سونی خاطر نشان کرده است که لپ تاپ های vaio  که مجهز به ویندوز 8.1 میباشند، بروز رسانی درایور ویندوز 10 را تا ماه اکتبر دریافت نخواهد کرد. در صورتی که لپ تاپ vaio شما از یک سیستم عامل قدیمی برخوردار است، این مسئله حتی بدتر نیز میشود.

سیستم هایی که از یک سیستم عامل پیش فرض ویندوز 8 استفاده  میکنند نیز بروز رسانی های درایور برای ویندوز 10 را تا ماه نوامبر دریافت نخواهند کرد. هنوز تاریخ ارائه ی بروز رسانی ها برای سیستم های مجهز به ویندوز 7 مشخص نیست ولی احتمال وجود دارد که این تاریخ نیز مشابه با ویندوز 8 باشد.

طبق بررسی های انجام شده توسط بخش نرم افزار “نماینگی سونی”اگرچه بعضی از درایور ها همچون پردازنده ی گرافیکی را میتوان به صورت دستی ارتقا داد ولی این احتمال وجود ندارد که همه ی درایورهایی که یک سیستم  نیاز دارد را بتوان به صورت دستی به آن معرفی کرد. نتیجه ی نهایی آن نیز این بوده که کاربران این لپ تاپ ها با مشکلاتی در استفاده از ویندوز 10 روبرو خواهند شد تا اینکه درایور های بروز سونی آماده باشد.

مالکین دستگاه های vaio بهتر است تا دست از ارتقا به  ویندوز 10 کشیده تا اینکه  درایور های بروز شده ی آن عرضه شود.