ش. اینکه هزینه‌های تعمیر لپ تاپ خاموش سونی وایو کاهش پیدا کند باید حتماً ابتدا خودتان در منزل یا محیط کاری تست های اولیه روی دستگاه انجام دهید. تا متوجه شوید که عیب و نقص به وجود آمده از کدام یک از قسمت‌های سخت افزاری می باشد.علت روشن نشدن لپ تاپ سونی به دلایل مختلف بستگی دارد که در ادامه آن ها را بررسی میکنیم.

تیم فنی و تخصصی نمایندگی سونی وایو ابتدا تمامی تست های اولیه روی دستگاه انجام می دهد تا قسمت های آسیب دیده دستگاه مشخص شود. و به صورتی معین گردد که دلیل خاموش شدن لپ تاپ سونی وایو شما و روشن نشدن آن چیست و سپس با استفاده از ابزار و تجهیزات به روز و پیشرفته تمامی قسمت های خراب شده دستگاه را تعمیر می نماید.

علت خاموش شدن لپ تاپ سونی

  • خرابی آداپتور
  • خرابی کابل برق
  • مشکلات مادربرد
  • مشکل باتری
  • نوسانات برق
  • خرابی تراشه های مادربرد
  • آسیب دیدن سوکت شارژ
  • آب خوردگی
  • ضربدیدگی لپ تاپ سونی

 

تعمیر لپ تاپ خاموش سونی

برای استفاده از خدمات این مجموعه می توانید به صورت حضوری به نمایندگی ما در میدان ولیعصر مراجعه نموده و یا از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما در تماس بوده تا ثبت درخواست خود را برای انجام امور مختلف از جمله تعمیر لپ تاپ خاموش سونی وایو باید انجام دهید.

دلایل خاموش شدن لپ تاپ سونی

سونی وایو برندهای مطرح در زمینه تولید لپ تاپ با نمایشگر های بسیار با کیفیت است . که از نظر سخت افزاری مشکل کمتری برای این لپ‌تاپ‌ها به وجود می‌آید اما اگر لپ تاپ سونی وایو شما خاموش شده است ، دلیل روشن نشدن لپ تاپ سونی را نمیدانید و نمی توانید آن را از طریق روش‌های مختلف روشن کنید باید به نکاتی که در ادامه به شما می گوییم توجه کنید.

خرابی باتری لپ تاپ در عدم روشن شدن لپ تاپ سونی

اولین دلیلی که قطعاً به ذهن شما نیز می رسد تمام شدن باتری و شارژ دستگاه و یا خراب شدن سوکت شارژ آن با شما نتوانید جریان برق را به دستگاه وصل کرده و لپ تاپ خود را روشن نمایید.

خراب شدن باتری و یا پایان عمر باتری میتواند باعث شود که لپ تاپ شما روشن نشود. بروز اختلال در باتری و یا اتصال در آن میتواند از روشن شدن لپ تاپ جلوگیری کند.

در صورتی که این اتفاق برای شما رخ داده است هیچ راه حلی وجود ندارد و حتماً باید تست و عیب یابی اولیه را به دست متخصصین این مجموعه بسپارید.

علاوه بر موارد بالا در برخی از موارد ممکن است دکمه فیزیکی قرار گرفته روی لپتاپ شما دچار مشکل شده باشد.  و هنگام فشار دادن آن نتوانند لپ تاپ را روشن کنید که برای پاسخ دادن به این سوال که چرا لپ تاپ سونی روشن نمیشود باید به سراغ تعمیر و یا تعویض کلید پاور بروید.

چرا لپ تاپ سونی روشن نمی شود

خرابی شارژر دلیل روشن نشدن لپ تاپ سونی

اگر باتری لپ تاپ شما خالی شده است و شارژر شما نیز امکان روشن کردن لپ تاپ را ندارد احتمالا شارژر خراب شده . و باید به فکر تعمیر و یا تعویض آن بیفتید. آداپتور و یا شارژر باید به تنهایی بتواند لپ تاپ را روشن کند. کارشناسان نمایندگی سونی از طریق مولتی متر میتوانند تشخیص دهند که آیا شارژر لپ تاپ شما سالم است ای خیر. استفاده از یک شارژر جایگزین نیز میتواند لپ تاپ شما را روشن کند. خرابی شارژر لپ تاپ سونی میتواند علت روشن نشدن لپ تاپ سونی باشد که باعث عدم روشن شدن لپ تاپ خواهد شد.

اسیب دیدن سوکت شارژ لپ تاپ سونی

زمانی که میخواهید آداپتور را به لپ تاپ وصل کنید اولین قطعه ای که اتصال را برقرار میکند سوکت شارژ است. این قطعه در لپ تاپ های سونی یکی از نقاط ضعف نیز محسوب میشود. آسیب دیدن این قطعه باعث میشود که لپ تاپ شما روشن نشود. و مجبور به تعمیر سوکت شارژ لپ تاپ سونی شوید. بعضا یکی از سیم های اتصال پشت سوکت قطع شده و یا مغزی سوکت شارژ فرسوده و خراب میشود. تعمیرکاران متخصص نمایندگی لپ تاپ سونی ابتدا اقدام به تعمیر این قطعه میکنند و سپس در صورتی که پروسه تعمیر ناموفق بود و یا میزان آسیب دیدگی بالا بود تعویض سوکت شارژ لپ تاپ سونی را در دستور کار قرار میدهند.

چرا لپ تاپ سونی روشن نمیشود

بعد از این مورد باید به سراغ خود نمایشگر دستگاه بروید. و تست کنید تا این نمایشگر دچار مشکل شده است و نمی‌تواند دستگاه را روشن کنید یا عوامل دیگری در خاموش شدن لپ تاپ سونی وایو تاثیرگذار هستند.

برای تست کردن سلامت نمایشگر باید آن را از طریق کابل به یک مانیتور خارجی وصل نموده و دستگاه را روشن کنید. در صورتی که مانیتور خارجی به درستی کار کرد باید متوجه شد که نمایشگر دستگاه لپ تاپ شما خراب شده است. و باید برای تعمیر لپ تاپ خاموش سونی وایو نمایشگر خود را تعمیر یا تعویض نمایید.

در کنار این موارد و زمانی که حتی نمایشگر خارجی نیز روشن شد باید به سراغ سیستم های داخلی و سخت افزاری لپ تاپ بروید. و تست‌های اولیه را برای قسمت هایی مانند پردازنده و مادربرد انجام دهید. تا متوجه شوید که این قسمت های سخت افزاری دچار مشکل و سوختگی نشده باشند.

تعمیر لپ تاپ خاموش سونی وایو

علت روشن نشدن لپ تاپ سونی

اگر به دنبال علت روشن نشدن لپ تاپ سونی وایو هستید موارد ذکر شده را بررسی کنید. روشن نشدن لپ تاپ Sony دلایل متعددی دارد که شاید با برخی ترفند ها و راهکارها بتوانید آن ها را برطرف کنید. اما اگر موارد پیشنهادی را انجام دادید و به نتیجه نرسیدید علت روشن نشدن لپ تاپ سونی را به کارشناسان خبره نمایندگی Sony Vaio بسپارید. این موضوع مرحله به مرحله توسط متخصصان تست و عیب یابی میشود و پروسه تعمیر و رفع ایراد به صورت دقیق صورت میگیرد.

دکمه پاور لپ تاپ سونی کجاست ؟

طراحی خاص لپ تاپ های سونی باعث میشود افرادی که تابحال با این لپ تاپ ها کار نکرده اند دچار سردرگمی شوند.در همان ابتدا این سوال برای شما پیش میاید که دکمه پاور لپ تاپ سونی کجاست ؟  معمولا این دکمه و کلید در کنار لپ تاپ و در نقطه اتصال صفحه نمایش و قاب کیبورد قرار گرفته است. با فشار دادن این کلید شیشه ای چراغ سبز رنگی روشن میشود که نشان دهنده روشن شدن لپ تاپ سونی است. این طراحی در عین جذابیت و خاص بودن ضعف هایی دارد . باید دقت کنید که از این کلید با ظرافت و آرامی استفاده کنید. چرا که احتمال آسیب دیدن آن نیز وجود دارد. شاید پاسخ به این سوال که چرا لپ تاپ سونی روشن نمی شود خرابی دکمه پاور و شکستن آن باشد.

تعمیر لپ تاپ خاموش سونی وایو

برای اینکه بتوان لپ تاپ سونی وایو خاموش را تعمیر کنید باید به نکاتی که در ابتدا گفته شد توجه کنید. و تست‌های اولیه را خودتان در منزل انجام دهید اما اگر با تست‌های اولیه متوجه شد که مشکل لپ‌تاپ شما از کجاست. حتماً با تیم فنی و تخصصی این مجموعه تماس گرفته و درخواست خود را برای تعمیر لپ تاپ خاموش ثبت نمایید.

مشکلات مختلف ممکن است برای قسمت های سخت افزاری لپ تاپ های سونی وایو به وجود بیاید. که در حین عملیات تعمیر و تست و عیب یابی اولیه تمامی مشکلات مشخص میشود. و بر اساس ابزار و تجهیزات به روز و پیشرفته برای برطرف کردن هر کدام از این مشکلات برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام می‌شود.

تست و عیب یابی اولیه کمک می‌کند تا شما تشخیص دهید که کدام یک از قسمت های نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه دچار مشکل شدند. و باید برای تعمیر و تعویض آنها اقدام نمایید.

بعد از بررسی و اولین قسمت های درگیر و آسیب دیده دستگاه مورد تعمیر قرار می گیرند. و در صورتی که عملیات تعمیر بر روی آنها قابل انجام باشد تیم فنی و تخصصی با ابزار و تجهیزات به روز و پیشرفته تمامی این راهکارها را پیاده سازی می کند.

تعمیر قسمتهای داخلی مانند مادربرد و پردازنده و یا تعمیر قسمت مختلف نمایشی از جمله اتصالات آن می تواند از جمله مهمترین مواردی باشد که در تعمیر لپ تاپ خاموش سونی تاثیر گذار بوده و در رابطه با بررسی دلیل روشن نشدن لپ تاپ سونی اهمیت دارد. البته تست و عیب یابی اولیه دستگاه این موارد را مشخص می‌کند.

لپ تاپ سونی روشن می شود ولی تصویر ندارد

بسیاری از کاربران عدم روشن شدن صفحه نمایش را با خاموش بودن لپ تاپ سونی اشتباه میگیرند. دقت کنید که چراغ های کیبورد و یا کلید پاور دستگاه روشن است یا خیر. بعضا دیده میشود که لپ تاپ سونی روشن میشود ولی تصویر ندارد. این موضوع دلایل متعددی دارد. شاید ال سی دی شما آسیب دیده باشد. احتمال خرابی فلت تصویر نیز قابل بررسی است.بروز مشکلات برای چیپ گرافیک نیز از عمده دلایل عدم تصویر دهی لپ تاپ سونی به شمار میاید.اگر به تازگی رم و یا قطعه جدیدی به لپ تاپ خود متصل کرده اید آن راجدا کنید. شاید عدم سازگاری لپ تاپ سونی شما با قطعات جدید باعث بروز این مشکل شده باشد. اما شاید این مشکل با یک ریست ساده و جدا کردن و جا زدن مجدد باتری برطرف شود. گاهی لپ تاپ در حالت اسلیپ میرود و مجدد قادر به بیدار شدن نیست. این مشکل پیچیده ای نخواهد بود و با خاموش و روشن کردن لپ تاپ کارایی را بازمیگردانید.

علت روشن نشدن لپ تاپ سونی

تعویض قطعات لپ تاپ سونی وایو در رابطه با روشن نشدن لپ تاپ

برخی از موارد اولیه که لپ تاپ خاموش است نشان می‌دهد که برخی از قطعات سخت افزاری دستگاه به صورت جدی دچار مشکل شده.  و عملیات تعمیر و هیچ و ما بر روی آنها امکان پذیر نبود و از نظر اقتصادی تعمیر آنها به نسبت تعویض قطعات و قطعات اصلی و اورجینال اصلا به صرفه نمی باشد.

در این موارد تیم فنی و تخصصی نمایندگی سونی وایو با ابزار و تجهیزات به روز و پیشرفته یر تمامی مدل های سخت افزاری را انجام میدهند. و در صورتی که قسمت سخت‌افزاری به دلیل خرابی زیاد و یا سوختگی قابل تعمیر نداشته باشد از قطعات اصلی و اورجینال به جای قطعه خراب شده استفاده می‌نماید.

در نظر داشته باشید که برای تعویض قطعات آسیب دیده به هیچ عنوان از قطعات فرعی استفاده نکنید. زیرا پس از مدت زمان کوتاهی علاوه بر صدمه زدن به قسمت مورد نظر و کاهش کارایی دستگاه باعث صدمه دیدن دیگر قسمت های سخت افزاری دستگاه نیز می‌شوند.

از جمله مهمترین قسمت سخت افزاری که در تعمیر لپ تاپ خاموش سونی وایو باید برای تعویض آن اقدام نمایید ال سی دی است. بروز اتصال در این قطعه ممکن است باعث علت روشن نشدن لپ تاپ سونی شود. که برای مدل های مختلف لپ تاپ های سونی وایو به صورت کامل نصب و اورجینال با ضمانت نامه کتبی در این مرکز با ارزان ترین قیمت به فروش می‌رسد.

هزینه تعمیر لپ تاپ خاموش سونی

همان طور که اشاره شد روشن نشدن لپ تاپ سونی دلایل متعددی دارد . و بسته به نوع مشکل و ایراد پیش آمده هزینه های مختلفی را در بر خواهد داشت. اگر مشکل شما فقط شارژر و یا کابل برق آسیب دیده باشد هزینه آنچنانی نخواهید داشت. اما اگر ایراد روشن نشدن لپ تاپ سونی از روی مادربرد باشد ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های بالاتری شوید. در همین رابطه قبل از انجام پروسه تعمیرات کارشناسان ما عیب یابی لازم را انجام میدهند . و سپس با هماهنگی شما اقدام به تعمیر لپ تاپ Sony وایو مینمایند.

ضمانت نامه کتبی تعمیر لپ تاپ خاموش سونی وایو

عملیات تست و عیب یابی لپ تاپ های خاموش سونی وایو به صورت کاملا رایگان برای شما انجام می‌شود. اگر تست و عیب یابی به پایان رسید تیم فنی و تخصصی نسبت به تست نهایی دستگاه اقدام میکنند. و در صورتی که شما را به صورت کامل از عملیات تعمیر داشته باشید گارانتی معتبر به شما ارائه می شود. و در صورت بروز هرگونه مشکل در قسمت تعمیراتی بتوانند از خدمات این مجموعه به صورت کاملا رایگان استفاده نمایید . در رابطه با بررسی علت روشن نشدن لپ تاپ سونی با ما در ارتباط باشید.