وقتی نمودارهای pie خود را بررسی میکنید و صفحه گسترده های تان را جمع بندی می کنید، آیا تا به حال شده که یک قدم از میزتان فاصله بگیرید و از خودتان بپرسید “آیا من زمان کافی برای Turbo  به دست آورده ام یا خیر؟”

Vaio از این حس با خبر است. به همین دلیل است که Vaio S spec bump جدیدش (همانطور که در بنچمارک نمایندگی سونی وایو مشخص است) را به منظور به حداکثر رساندن میزان Turbo طراحی کرده است. لپ تاپ های تجاری نسبت به نسخه ی قبل شان تغییر زیادی نکرده اند – پورت VGA هنوز هم هنگ می کند، هنوز قابلیت USB-C اضافه نشده است – اما قطعات داخلی به نسل هشتم پردازنده های اینتل ارتقا یافته اند.

کارشناسان نمایندگی وایو معتقدند ممکن است عبارت “Turbo time” به صورت طنز برای این فناوری در نظر گرفته شده باشد، اما Vaio در این حوزه بسیار جدی عمل می کند. در اصل به آن “بازدهی واقعی Vaio” گفته میشود. اساسا، این قابلیت برای تکنولوژی Intel’s Turbo Boost Technology 2.0 در نظر گرفته شده است، که باعث میشود پردازنده های لپ تاپ ها با حداکثر قدرت خود کار کنند. متاسفانه مسائل مربوط به مصرف انرژی و اتلاف حرارت اجازه نمی دهند که ولتاژها به صورت طولاتی مدت در یک لپ تاپ بالا باشند. Vaio معتقد است که Vaio S توانایی ارائه ی حداکثر عملکرد را در بازه های زمانی طولانی تری (Turbo Boosts) دارد و نیز میتواند بازدهی پایدار و بالاتری را به لطف تقویت منبع تغذیه و بهبود قابلیت خنک کنندگی بدون افزایش حرارت داشته باشد.

به نظر می رسد که هدف Vaio S ارائه ی لپ تاپ های نازک و سبک و پر قدرت تر می باشد. به گزارش نمایندگی سونی وایو مشخص است که اگر شما برای انجام کارتان نیاز به یک GPU داشته باشید، گرافیک های HD620 اینتل نمیتوانند کمک زیادی به شما بکنند. قیمت لپ تاپ های Vaio S مدل Core i5 در حدود 1199 دلار و مدل Core i7 که مجهز به هارد 1 ترابایتیِ PCIe SSD و رم 16 گیگابایتی است 2199 دلار می باشد.