به گزارش سونی وایو شرکت خوشه ای چند ملیتی سونی در سال 1946 توسط ماسارو ایبوکا و آکیو تأسیس شد.

این شرکت در زمینه تولیدات لوازم  خانگی الکترونیکی،نیم رساناها، رسانه گروهی، سرگرمی های الکترونیکی،سخت افزار کامپیوتر، بازی های ویدیویی و … فعالیت می نماید.

برند تولدی سونی در جهان برند کاملا شناخته شده ای است و در بسیاری از لوازم تولیدی با استقبال بی نظیر مشتریان در بازارهای جهانی روبه رو شده است.

علاوه بر این تولیدات این شرکت در زمینه خدمات مالی، تبلیغات، بانکداری و بیمه نیز فعالیت می کند.

تاریخچه سونی وایو

شرکت سونی در سال 1980 فعالیت خود را در زمینه کامپیوترها با نام تجاری وایو (VAIO)  توسط شرکت زیر مجموعه خود به نام (Video Audio Integrated Operation) آغاز کرد.

این شرکت ابتدا کامپیوترهای شخصی خود را فقط در کشور ژاپن و در سال 1996 در بازارهای جهانی عرضه نمود. این لپ تاپ ها به دلیل کیفیت بالا و پردازنده قوی در زمان خود قیمت گرانی نیز داشتند و به یکی از برندهای محبوب در سطح کاربران جهانی تبدیل شده بود.

به گزارش نمایندگی سونی وایو در سال 2014 شرکت ضررهای مالی شرکت سونی در زمینه فروش لپ تاپ ها بسیار بالا بود.

که مجبور شدند تولید لپ تاپ ها ورایانه های شخصی خود را برای تمرکز بیشتر روی گوشی های تلفن همراه به شرکت صنعتی ژاپن واگذار نمایند.

اکنون لپ تاپ های سونی وایو ساخت این شرکت به اسم وایو و بدون مارک سونی در بازارهای جهانی عرضه می شود.

به همین دلیل لپ تاپ های سونی در بازار امروز بسیار کم شده است و خرید و فروش آن نیز به ندرت صورت می گیرد.

واگربه دنبال خرید لپ تاپ های وایو با مارک شرکت سونی باشیم باید به لپ تاپ های تولیدی قبل از سال 2014 این شرکت رجوع کنیم.

 

نمونه های برتر لپ تاپ سونی وایو

تعمیر لپ تاپ سونی وایو

از آنجا که همان مهندسان قبلی لپ تاپ های سری جدید شرکت وایو را می سازند این لپ تاپ ها از لحاظ کیفیت تضمین شده می باشند.

از نمونه های برتر تولیدات این شرکت پس از سال 2014 و جداسازی از شرکت سونی می توان به لپ تاپ های Vaio S Laptop VJ132X0511S و لپ تاپ Vaio S Laptop VJ131X0121B اشاره نمود.

نمایشگر 13.3 اینچی FULL HD ، اسکنر اثر انگشت، صفحه کلید راحت ومناسب و البته پردازنده بسیار قوی نسل هشتم اینتل core I 7 i7-8550U که باعث اجرای راحت برنامه های متعدد و مدیریت زبانه های مدیریت زیاد شده است، از ویژگی های  لپ تاپ مدل  VJ132X0511S می باشد.

استحکام بسیار زیاد، سه پورت HDMI، اتصالات VGA، یک حافظه 256 گیگا بایتی SSD و… از ویژگی های منحصر به فرد لپتاپ مدل VJ131X0121B می باشد.

تعمیرات لپ تاپ سونی وایو

از آنجا که همان مهندسان قبلی لپ تاپ های سری جدید شرکت سونی وایو را می سازند این لپ تاپ ها از لحاظ کیفیت تضمین شده می باشند.

کارشناسان نمایندگی Sony Vaio معتقدند این بدان معنی است که این لپ تاپ ها از نظر سخت افزاری و نرم افزاری تفاوتی با مدل های قبلی با مارک سونی ندارند.

لپ تاپ های سونی به دلیل حساسیت بالای قطعات سخت افزاری ودر صورت عدم نگهداری و یا استفاده نادرست دچار خرابی شده و نیاز به تعمیر پیدا می کنند.

تعمیرات لپ تاپ های سونی نیز ماننده بقیه مارک ها و برندها به دو دسته تعمیرات سخت افزاری ونرم افزاری تقسیم می شوند.

در تعمیرات سخت افزاری نیاز به باز کردن قطعات و تعمیر آن ها می باشد.

به دلیل حساسیت بالای قطعات این لپ تاپ ها این امر توسط افراد باتجربه و دارای تخصص با گواهینامه معتبر صورت پذیرد.

خدمات نمایندگی سونی

تعمیر لپ تاپ سونی وایو

تعمیرات نمایشگر، تعمیر اسپیکر، ارتقاء رم، تعمیر و یا تعویض باتری و شارژر، تعویض کابل ها و حتی تعویض پورت های ورودی و خروجی لپ تاپ را می توان جز تعمیرات سخت افزار بیان نمود.

با توجه به اطلاعات امروزه بسیاری از کاربران در حوزه نرم افزار بسیاری از انها می توانند اکثر تعمیرات نرم افزاری لپ تاپ های سونی وایو خود را انجام دهند.

ولی باید توجه داشته باشند برای برخی موارد که آگاهی نسبی داشته و یا نیاز به نرم افزارهای اصلی و تخصصی شرکت می باشد باید حتما به نمایندگی رسمی و تعمیرکنندگان معتبر این لپ تاپ ها مراجعه نمایند.

در ایران و کشورهای دیگر که نمایندگی شرکت سونی وایو در امر تولید لپ تاپ وجود دارد، کاربران این لپ تاپ ها برای تعمیر و یا موارد گارنتی می توانند به این مراکز معتبر رجوع کنند.

این مراکز با بهره گیری از تکنولوژی روز ودستگاه های پیشرفته و البته تعمیرکاران مجرب و متخصص در این زمینه  مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کاربران این دستگاه ها را رفع می نمایند.