یکی از شایعات عجیبی که اخیرا در خصوص حملات  تروریستی اخیر در پاریس مطرح گردید این بود که تروریست ها از  کنسول پلی استیشن خود برای هماهنگی حمله و مشخص کردن مسیر های حمله استفاده کرده اند.

به گزارش “نمایندگی sony vaio” دلیل ریشه ای این مسئله اینطور میباشد که تروریست ها برای برقراری ارتباط جهت حمله ی تروریستی و به دلیل دشوار بودن مسیریابی خیابان های پاریس، از پلی استیشن 4 استفاده نموده اند. آقای جان جیمبون وزیر کشور  بلژیک اعلام کرد که تروریست ها برای برقراری ارتباط با همدیگر از پلی استیشن 4 استفاده کرده اند و دلیل استفاده ی آنها این بوده است که ردیابی آنها مشکل گردد. وی خاطر نشان کرد که ردیابی افراد در پلی استیشن 4 حتی از ردیابی افرادی که از سرویس پیام رسانی واتس آپ استفاده میکنند مشکل تر است. بازرسان در مقایسه با یک تلفن موبایل ساده به سختی می‌توانند سیستمهای صوتی برپایه IP را در شبکه پلی استیشن ردیابی کنند.

کارشناسان اقتصادی “نمایندگی سونی وایو” گزارش میدهند مجله ی خبری فوربز پیشتر نوشته بود وقتی مقامات بلژیکی هفت مظنون را در ارتباط با حملات دستگیر کردند، در میان وسایل آنها یک کنسول پلی استیشن 4 پیدا شد.

به گزارش “نمایندگی رسمی sony” طبیعی است که با توجه به اینکه 65 میلیون کاربر فعال به طور ماهانه از پلی ایتیشن 4 استفاده میکنند، ردیابی ارتباطاتی که بین تروریست ها صورت گرفته است به امری غیر ممکن مبدل گردیده است ولی تحقیقات در این راستا هنوز ادامه دارد. البته این اولین باری نیست که کنسول پلی استیشن 4 سونی را متهم به همکاری در تهدید های تروریستی نموده اند، ولی امیدواریم این آخرین باری باشد که از این محصول که جنبه ی سرگرمی دارد برای اهداف تروریستی استفاده شود