لپ تاپ‌های سونی با کیفیت بالا و قابلیت‌های فراوانی مانند تصویری عالی، عمر باتری طولانی و سیستم عامل پیشرفته مورد توجه کاربران زیادی قرار می‌گیرند. اما مانند سایر دستگاه‌های الکترونیکی، مشکلاتی نیز در آنها به وجود می‌آید. یکی از مشکلات رایجی که کاربران لپ تاپ‌های سونی ممکن است با آن روبرو شوند، مشکلات فلت کابل و چگونگی تعمیر فلت لپ تاپ سونی است. در این مقاله به بررسی انواع مشکلات فلت لپ تاپ سونی و راه‌حل‌هایی که می‌توان برای آنها اتخاذ کرد، می‌پردازیم.

تماس مستقیم با نمایندگی لپ تاپ سونی

تعمیر فلت لپ تاپ سونی

فلت لپ تاپ سونی

فلت در لپ تاپ نقشی مهم برای اتصال ماژول‌های مختلف داخل دستگاه دارد. وظیفه کابل فلت تصویر در لپ تاپ انتقال تصویر از مادربرد به مانیتور می‌باشد. از این رو، پایداری و عملکرد صحیح فلت برای عملکرد صحیح دستگاه لازم است و در صورت خرابی باید به فکر تعمیر فلت لپ تاپ سونی خود باشید.

دلایل خرابی فلت لپ تاپ سونی:

دلایل متعددی میتواند در عملکرد نادرست و خرابی فلت لپ تاپ سونی نقش داشته باشد. در ادامه برخی از عوامل رایج دلایل خرابی فلت لپ تاپ سونی را ذکر میکنیم.

آسیب فیزیکی

آسیب فیزیکی مانند فشار زیاد یا ضربه به لولای لپ تاپ یکی از دلایل اصلی خرابی فلت لپ تاپ سونی می باشد. فلت لپ تاپ سونی معمولا از کنار لولا لپ تاپ عبور میکند. در صورت وارد شدن ضربه یا فشار شدید به لپ تاپ، ممکن است فلت دچار آسیب شود و نیاز به تعمیر و یا در صورت آسیب شدید تعویض فلت لپ تاپ سونی داشته باشد.

فرسودگی

با گذشت زمان، باز و بسته شدن مداوم لپ تاپ می تواند باعث ساییدگی و پارگی فلت شود. برای جلوگیری از به وجود آمدن این ایراد میتوانید درب لپ تاپ سونی خود را به آرامی و از وسط  باز و بسته کنید تا کمترین فشار به فلت و قاب وارد شود.

ضعف طراحی

کارشناسان معتقدند از مواردی که باعث خرابی و نیاز به تعمیر فلت لپ تاپ سونی میشود را می توان به ایرادات ساخت نسبت داد. طراحی  نا مناسب قاب ها و خم شدن آنها در مسیر اتصال از مادربرد به لپ تاپ میتواند منجر به خم  شدن و در برخی موارد پارگی فلت شود.

عوامل محیطی

عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض دما یا رطوبت شدید نیز میتواند در خرابی فلت لپ تاپ سونی نقش داشته باشد. نفوذ آب یا مایعات به داخل لپ تاپ میتواند باعث آسیب به بسیاری از قطعات از جمله فلت شود.

ایرادات متداول فلت لپ تاپ سونی

تشخیص علائم خرابی برای تشخیص دقیق ایراد و انجام اقدامات مناسب بسیار مهم است.

در ادامه برخی از ایرادات متداولی که ممکن است نشان دهنده نیاز به تعمیر فلت لپ تاپ سونی شما باشد را بررسی میکنیم.

صفحه سیاه

اگر لپ تاپ شما روشن میشود اما تصویر همچنان سیاه باقی میماند، میتواند نشانه خرابی فلت لپ تاپ سونی شما باشد. یکی از رایج ترین نشانه هایی نیاز به تعمیر یا تعویض کابل فلت سونی را نشان میدهد صفحه سیاه است. با وجود روشن شدن لپ تاپ تصویر همچنان سیاه باقی می ماند. البته در برخی موارد ممکن است تکان دادن صفحه باعث شود به صورت موقت تصویر به شما نشان داده شود.

صفحه نمایش تاریک

لپ تاپی که روشن میشود اما صفحه نمایش به طور قابل توجهی تاریک به نظر میرسد میتواند نشانه ای از خرابی کابل فلت لپ تاپ باشد. در برخی موارد ممکن است شاهد برخی ایرادات  در کیفیت و کم رنگ شدن تصاویر باشید که نشان دهنده آسیب دیدگی فلت لپ تاپ شما باشد.

پرش تصویر

یکی دیگر از مواردی که نشان میدهد شما باید به فکر تعمیر یا تعویض فلت لپ تاپ سونی خود باشید پرش تصویر است.  در این مورد ممکن است تکان دادن صفحه نمایش باعث پرش تصویر شود.

خطوط افقی یا عمودی

اگر خطوط افقی یا عمودی بر روی صفحه نمایش لپ تاپ شما ظاهر میشود میتواند نشانه خرابی فلت لپ تاپ سونی شما باشد. این خطوط ممکن است با تکان دادن  یا جابجایی صفحه تغییر یا حرکت کنند.

تعمیر فلت لپ تاپ سونی

 

چطور از خرابی فلت لپ تاپ جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از مشکلات فلت لپ تاپ سونی اقدامات پیشگیرانه زیر را در نظر بگیرید:

مراقبت از لپ تاپ

با لپ تاپ خود با احتیاط برخورد کنید. از قرار دادن آن در معرض فشار یا ضربه خودداری کنید و هنگام باز و بست مراقب باشید فشار بی مورد روی فلت نباشد. هرگونه فشار به قسمت لولای لپ تاپ میتواند باعث خرابی فلت لپ تاپ شما شود.

اجتناب از دما و رطوبت زیاد

لپ تاپ خود را در محیطی به دور از نور مستقیم خورشید و رطوبت بیش از حد نگهداری‌ کنید.رطوبت بالا و یا در مجاورت حرارت بیش از حد ماندن لپ تاپ از عوامل اصلی است که باعث میشود فلت لپ تاپ شما دچار مشکل شود و به تعویض و یا تعمیر فلت لپ تاپ سونی مجبور شوید.

تعمیر فلت لپ تاپ سونی تخصص ماست

در صورت مشاهده هرگونه نشانه ای از مشکلات فلت لپ تاپ توصیه می شود از مرکز معتبر نمایندگی لپ تاپ سونی کمک بگیرید تا با تخصص و ابزار لازم برای تشخیص، تعمیر فلت لپ تاپ سونی شما را با بالاترین کیفیت انجام دهند.

در بسیاری از مدل های خاص و کمیاب لپ تاپ سونی قطعات به ندرت پیدا میشوند. فلت لپ تاپ سونی یکی از این قطعات است. بخصوص در مدل های قدیمی و یا نسخه هایی که از صفحه نمایش تاچ بهره میبرند.

در این مدل ها شاید پیدا کردن یک فلت نو برای شما سخت باشد. در بعضی از مدل ها قطعات جانبی دیگر تامین نمیشود و نهایتا مجبور به تعمیر فلت لپ تاپ سونی خواهید بود.

کارشناسان متخصص در نمایندگی لپ تاپ سونی این آمادگی را دارند تا با به دقت و تجربه بالا پروسه تعمیر فلت لپ تاپ شما را با صبر و حوصله انجام دهند تا مثل روز اول برای شما کارایی داشته باشد.

آیا فلت لپ تاپ سونی قابل تعمیر است؟

یکی از سوالات رایجی که هنگام برخورد با فلت خراب مطرح می‌شود این است که آیا می توان آن را تعمیر کرد یا اینکه نیاز به تعویض کامل دارد؟

پاسخ به این سوال به میزان آسیب بستگی دارد درمواردی که کابل کمترین آسیب را دیده باشد، تعمیر فلت ممکن است امکان پذیر باشد.

با این حال آسیب شدید و یا پارگی کامل کابل ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. زیرا تعمیر رشته سیم  های پاره شده  کابل ممکن است بعد از مدتی دوباره به همان ایراد دچار  شود. از طرفی در برخی موارد حتی ممکن است اجرت تعمیر فلت حتی از خرید فلت جدید بیشتر باشد و توجیه اقتصادی بابت تعمیر نداشته باشد.

هزینه تعمیر یا تعویض فلت لپ تاپ سونی

هزینه تعمیر یا تعویض فلت لپ تاپ سونی به عوامل مختلفی  بستگی دارد، از جمله:

  • نوع لپ تاپ

در لپ تاپ های قدیمی هزینه تعمیر یا تعویض معمولا زیاد نمی باشد و در مواردی حتی بهتر است تعویض شود تا با خیالی راحت در مدت زمان طولانی از دستگاه خود استفاده کنید.

  • مدل لپ تاپ

با توجه به نوع مدل لپ تاپ قیمت های فلت متفاوت می باشد. مثلا هزینه تعمیر یا تعویض دستگاه های قدیمی معمولا پایین تر نسبت به دستگاه های نسل جدید و تاچ می باشد.

  • شدت آسیب وارد شده به فلت

در صورتی که خرابی شدت زیادی نداشته باشد با هزینه ای معقول امکان تعمیر فلت لپ تاپ انجام می شود.

برای اطلاع دقیق از هزینه تعمیر یا تعویض فلت لپ تاپ سونی شما می توانید با بخش پشتیبانی تماس بگیرید و با عنوان کردن مدل دستگاه خود از قیمت دقیق مطلع شوید.

تعویض فلت لپ تاپ سونی

تماس مستقیم با نمایندگی لپ تاپ سونی

در نهایت میتوانیم بگوییم خرابی فلت لپ تاپ می‌تواند باعث ناامیدی کاربران لپ تاپ Sony شود با این حال آگاهی از علت خرابی، علائم و اقدامات پیشگیرانه میتواند تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری کند.

درصورت مشاهده هر یک از مشکلات ذکر شده در تصویر لپ تاپ، میتوانید دستگاه خود را به نمایندگی لپ تاپ سونی جهت تعمیر یا تعویض فلت بسپارید تا از بروز آسیب های بیشتر به دستگاه جلوگیری کنید.