شاید برای شما پیش آمده باشد که بعد از روشن کردن لپ تاپ، فن لپ تاپ روشن شود؛ ولی هر مقدار که صبر می‌کنید، تغییری در صفحه نمایش مشاهده نکنید. مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ سونی، مشکلی چندان رایج نیست؛ اما کاربران گاهی با آن مواجه می‌شوند. همان‌طور که گفته شد، سیاه شدن صفحه لپ تاپ سونی در شرایطی اتفاق می‌افتد که سیستم روشن بوده و فن نیز به شکل عادی کار می‌کند؛ اما نمایشگر لپ تاپ هیچ تصویری ندارد و انگار اصلاً روشن نشده است.

چرا صفحه لپ تاپ سونی سیاه میشود؟

تماس مستقیم با نمایندگی سونی

 

در این مقاله قرار است در مورد مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری که ممکن است باعث ایجاد این مشکل شوند صحبت کنیم. و راه‌حل‌هایی برای رفع مشکل تاریک شدن صفحه لپ تاپ سونی ارائه دهیم.

 مشکلات نرم افزاری

مشکلات مربوط به تنظیمات پروژکتور

اگر به وسیله لپ تاپ سونی از پروژکتور استفاده می‌کنید ممکن است که با چنین مشکلی مواجه شوید. در مقابله با چنین مشکلی می‌توانید از دکمه‌های ترکیبی win + P و یا fn + F8 استفاده کنید. اگر پس از استفاده از این کلیدهای ترکیبی تنظیمات پروژکتور روی صفحه نمایش داده شد، شما موفق به حل مشکل سیاه شدن تصویر لپ تاپ سونی شده‌اید. و می‌توانید از طریق انتخاب Pc Screen Only می‌توانید تصویر را به لپ تاپ برگردانید.

 مشکلات مربوط به بایوس لپ تاپ

کارشناسان نمایندگی لپ تاپ سونی معتقدند که گاهی آپدیت نبودن بایوس لپ تاپ ممکن است مشکلاتی از قبیل سیاه شدن تصویر لپ تاپ را به وجود آورند. برای حل این مشکل در نظر داشته باشید که می‌بایست برای مدل دقیق لپ تاپ سونی خود فایل بایوس را از سایت رسمی لپ تاپ سونی تهیه کرده و بایوس را آپدیت کنید.

این نکته را فراموش نکنید که آپدیت bios لپ سونی یک فرایند تخصصی بوده و بهتر است با کمک متخصص صورت گیرد. نمایندگی مرکزی لپ تاپ سونی آماده است که در صورت نیاز مشاوره‌ها و خدمات لازم را به شما در زمینه‌های تخصصی، ارائه دهد.

قطع ارتباط لوازم جانبی

وصل بودن بعضی لوازم جانبی مانند هارد اکسترنال، فلش مموری و سایر وسایل ممکن گاهی باعث ایجاد مشکلاتی مانند کندی یا سیاه شدن تصویر شود. برای حل این مشکل نیاز است که لوازم جانبی از لپ تاپ جدا شده و یکبار لپ تاپ ریستارت شود.

سیاه شدن صفحه لپ تاپ سونی

 مشکلات سخت افزاری

عدم تصویر دهی لپ تاپ سونی و مشکل باتری

یکی از مشکلاتی که ممکن است باعث بروز این مشکل شود، مشکلات مربوط به باتری لپ تاپ و اتصال آن است. باتری لپ تاپ دارای عمر مفیدی است. که ممکن است بعد از اتمام عمر مفید آن، مشکلاتی مانند مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ سونی را ایجاد می‌کند. یا حتی گاهی اوقات مشکلاتی نرم افزاری ممکن است عملکرد باتری را مختل کنند.

برای حل مشکل سیاه شدن صفحه نمایش لپ تاپ سونی یا هر برند دیگری، اول باتری را بیرون آورده یا دستگاه را از برق جدا کنید. پس از چند دقیقه، مجدداً باتری را نصب و لپ تاپ را روشن کنید. همچنین می‌توانید بعد از جدا کردن کابل شارژ و باتری، کلید پاور را به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه فشار دهید.

اگر لپ تاپ شما قابلیت جداسازی باتری ندارد می‌توانید با نگهداری دکمه پاور به اصطلاح Force ShutDown انجام دهید تا سیستم مجدد روشن شود. ناگفته نماند که ممکن است باتری لپ تاپ سونی کاملاً خراب شده باشد که در این صورت نیاز به تعویض باتری یا ادامه کار بدون استفاده از باتری وجود دارد.

چرا لپ تاپ سونی تصویر نمی دهد؟ رم را چک کنید

پیش آمده است که گاهی به خاطر مشکلات سخت افزاری یا نرم افزار نامعلوم، پس از خاموش شدن لپ تاپ، با مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ سونی روبرو شده‌ایم. این مشکلات با بوق زدن بایوس لپ تاپ یا بدون نشانه اتفاق میفتد. برای حل این مشکل، می‌بایست درب مربوط به رم لپ تاپ سونی را باز کنیم و رم‌های روی لپ تاپ را جدا کنیم و مجدد وصل و سر جای خود قرار دهیم. این مشکل ناشی از تکان ناگهانی لپ تاپ، وجود گردوغبار در لپ تاپ و از این قبیل مشکلات است.

پس از جداسازی رم‌ها از روی لپ تاپ، بهتر است اسلات‌های رم را با استفاده از یک مسواک به آرامی تمیز کرده تا از عدم وجود ذرات گردوغبار مطمئن شویم. تمامی این فرایند بهتر است توسط تکنسین متخصص صورت بگیرد.

 خرابی چیپست گرافیک لپ تاپ سونی

این مشکل از سری مشکلاتی است که احتمال وقوع آن برای لپ تاپ‌های قدیمی بسیار بالاتر است. لپ تاپ‌ها پس از مدت زیادی کارکرد، به خاطر گردوغبار و کم شدن خاصیت خمیر سیلیکون روی چیپست‌ها، دچار ضعف در رسانایی گرما از روی قطعات می‌شوند. این گرما انباشته شده و یکی از اولین قطعاتی که گرما به آن آسیب خواهد زد، چیپست گرافیک است. معمولاً چیپست‌های گرافیک amd بیشتر در معرض این خطر قرار دارند.

علت سیاه شدن صفحه لپ تاپ سونی

درصورتی‌که به این دلیل با مشکل سیاه شدن تصویر لپ تاپ سونی مواجه شده‌اید، نیاز اساسی در تعمیر برد لپ تاپ وجود دارد. که با ریبال کردن چیپست گرافیک یا خارج کردن چیپست از فرایند تصویر ممکن است این مشکل حل شود. به یاد داشته باشید که این مشکل از مشکلاتی است که می‌بایست حتماً توسط متخصص حل شود و نیاز به تعمیرات تخصصی دارد. نمایندگی مرکزی لپ تاپ سونی آماده است تا تمامی خدمات مربوط به تعمیرات تخصصی برد را برای مشتریان خود انجام دهد.

 خرابی فلت ال سی دی و صفحه نمایش

گاهی اوقات بر اثر ضربه یا فشار وارد شده به صفحه نمایش یا قاب دور صفحه نمایش به صفحه نمایش و فلت ال سی دی لپ تاپ سونی آسیب وارد می‌شود. این آسیب ممکن است باعث ایجاد خطوط روی صفحه نمایش، پریدن صفحه و سیاه شدن صفحه لپ تاپ Sony شود. در این حالت معمولاً شما تصویر لپ تاپ را در اوایل به صورت قطع و وصل دارید. و با فشار دادن قسمت پایینی قاب لپ تاپ تصویر ممکن است برای مدتی سالم باشد. اما پس از مدتی این تصویر به کل قطع خواهد شد.

فلت ال سی دی در قسمت پایین نمایشگر لپ تاپ قرار دارد که وظیفه‌ی انتقال تصویر از روی برد به نمایشگر را برعهده دارد. به دلیل درگیر بودن این قطعه با لولای لپ تاپ به مرور ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود که نیاز به رسیدگی برای قطعه وجود دارد.

به‌طورکلی مشکلاتی که برای فلت ال سی دی و صفحه نمایش ممکن است پیش بیاید، به دلیل پیچیدگی‌های فناوری‌های صفحه نمایش قادر به تعمیر نبوده و قطعه آسیب دیده می‌بایست تعویض گردد.

دلایل سیاه شدن صفحه لپ تاپ سونی

تماس مستقیم با نمایندگی سونی

سیاه شدن صفحه لپ تاپ سونی را به ما بسپارید

نمایندگی مرکزی لپ تاپ سونی به عنوان یکی از بهترین راهکارها جهت حل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ‌های سونی است. چنانچه با مشکل سیاه شدن صفحه لپ تاپ سونی مواجه شده‌اید، می‌توانید با نمایندگی مرکز تعمیرات لپ تاپ سونی ارتباط برقرار کنید. نمایندگی مرکزی آماده عیب یابی، رفع مشکلات و سرویس لپ تاپ‌های سونی مشتریان خود است.