لپ‌تاپ ‌ها در دنیای پرشتاب اهمیت پیدا کرده ‌اند. ما به این ابزارهای پیشرفته نیاز داریم تا ما را به زندگی شخصی و حرفه ای متصل نگه دارند. می توان تمام کارهایی را که با کامپیوتر شخصی ممکن است، با استفاده از یک لپ تاپ رده بالا انجام داد. سونی برای خود یک نام تجاری متمایز در صنعت الکترونیک ایجاد کرده است. محصولات سونی با مهر کیفیت و قابلیت اطمینان عرضه می شوند. این شرکت از تخصص فنی خود در این حوزه برای ایجاد برخی از بهترین و خلاقانه ترین رایانه های نوت بوک استفاده می کند.   VAIO در اصل متعلق به شرکت سونی بود که در سال 1996 معرفی شد.جای خالی وایو در بازار ایران این روزها کاملا محسوس است.

سونی در ایران

وایو جایگزین سونی

در فوریه 2014، سونی  VAIO Corporation Inc  را ایجاد کرد. سونی سهام اقلیت را در شرکت جدید و مستقل دارد که در حال حاضر رایانه ‌هایی را در ایالات متحده ، ژاپن ، هند و برزیل می‌ فروشد و قراردادهای بازاریابی انحصاری را در مناطق دیگر حفظ می‌کند. متاسفانه این برند پایه گذاری فروش خود را در کشورهای غربی گسترش داده و هدف آن کشورهای خاور میانه ای مانند ایران نیست. با این وجود جای خالی این برند بی نظیر را می توان در ایران حس کرد. ما در این مقاله قصد داریم تا با شما عزیزان در رابطه با مزایا و جزئیات لپ تاپ های وایو بحث نماییم. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.و بعد از بررسی مزایا این برند معتبر جای خالی وایو در بازار ایران را بیش از پیش حس میکنیم.

مزایا لپ تاپ های وایو

سونی در سال 1980 شروع به تولید اولین رایانه های شخصی خود به ویژه برای بازار ژاپن کرد. با این حال، این تولید تقریبا 16 سال به حالت تعلیق درآمد،  اما در سال 1996 کامپیوترهای رومیزی با شاخص PCV دوباره با نام تجاری VAIO ظاهر شدند. این لپ تاپ ها سری ها و مدل های مختلفی داشته که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که به شرح زیر می باشند:

سری  Z وایو

بررسی های نمایندگی وایو نشان میدهد این نوت بوک ها از جنس فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده اند. آن ها دارای گرافیک هیبریدی خوب، تعادل عملی عملکرد و عمر باتری هستند. دسترسی سریع و ذخیره سازی امن فایل با ذخیره سازی SSD با سرعت بالا را به شما ارائه می دهد.

جای خالی وایو در ایران

سری  S

یکی دیگر از مدل ها و سری های لپ تاپ وایو سری s می باشد. آلیاژ منیزیم خاص بالاترین استحکام بدنه را فراهم می کند که از جمله ویژگی های فنی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نور پس زمینه صفحه کلید
  • حفاظت پیشرفته هارد دیسک
  • امکان استفاده از دسترسی پهنای باند تلفن همراه.

سری  YB، E15  اینچ، E17  اینچ

تمامی مدل های این سری ها، اگرچه ویژگی های نوآورانه ای ندارند، اما برای کارهای استاندارد، بپ تاپ های کار خوبی محسوب می شوند. جمع و جور و سبک وزن، YB ها برای بازی ها و فیلم ها ایده آل هستند. علاوه بر این، آن ها می توانند تا 6.5 ساعت بدون اتصال به شبکه کار کنند. E15 اینچ برای گشت و گذار در اینترنت و کار با اسناد مناسب است. آن ها یک صفحه کلید با اندازه کامل، یک دکمه وب فوری و انتقال سریع داده دارند. لپ ‌تاپ‌ های Sony VAIO E17 اینچی با کارت گرافیک قدرتمند ارتقا یافته ‌اند و برای ‌گیم و ویرایشگرهای گرافیکی مناسب هستند.

سری سی سونی وایو

یک گزینه خوب برای افراد خلاقی که می خواهند بر فردیت خود تأکید کنند. پردازنده های قدرتمند و گرافیک مجزا هم برای سرگرمی و هم برای چند رسانه ای مناسب هستند. در این سری یک دکمه وب برای دسترسی سریع به اینترنت وجود دارد.با بررسی این مدل جای خالی وایو در بازار ایران بیش از پیش حس میشود

سری  W/M

علیرغم جمع و جور بودن و وزن سبک، این Sony VAIO دارای ظرفیت قابل توجه هارد 320 گیگابایتی است. یک تصویر روشن و متضاد روی مانیتور نور پس زمینه LED را فراهم می کند.

سونی وایو در ایران

سری F و L

بررسی های نمایندگی لپ تاپ سونی  معتقدند در این سری از لپ تاپ های وایو از گیم هایی که به  قدرت سیستم و عملکرد بالا نیاز دارند، بیشترین بهره را ببرید. از جمله دیگر ویژگی های سریF می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از فناوری سه بعدی
  • مصرف انرژی مقرون به صرفه به دلیل سنسور برای تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش
  • پشتیبانی از فناوری های سینمای خانگی
  • پردازنده اینتل برای پردازش کارآمد داده ها

از جمله مزایای سری L می توان به ظرفیت بزرگ هارد دیسک (1000 گیگابایت)، پشتیبانی از ویدیو با کیفیت HD، گالری رسانه ای مارک دار برای به خاطر سپردن فیلم های مورد علاقه شما اشاره کرد. با توجه به ویژگی های ارائه شده در بالا، می توانید به راحتی خود را در طبقه بندی لپ تاپ های Sony VAIO قرار دهید و به سرعت گزینه ای را انتخاب کنید که خواسته ها و وظایف شما را برآورده کند. در واقع، بسیاری از کارشناسان در زمینه فناوری ‌های اطلاعات و همچنین فقط کاربران رایانه شخصی موافق هستند که هیچ لپ ‌تاپی قابل اعتمادتر و باکیفیت تر نسبت به دستگاه‌ های سری vaio وجود ندارد.

سایر دلایل برتری وایو نسبت به رقبا

مزایای لپ‌تاپ ‌های Sony Vaio را می‌توان به معنای واقعی کلمه در تمام جزئیات و در هر چیز کوچک دنبال کرد. یکی از مهم ترین قسمت های لپ تاپ بدنه است. سونی از فیبر کربن برای ساخت قاب لپ‌تاپ‌ های خود استفاده می ‌کند. این ماده بادوام و در عین حال سبک است. نمایشگرهای LCD با استفاده از فناوری خاصی که چندین سال پیش ثبت شده تولید می شوند. آداپتور ویدئویی NVIDIA به طور ایده‌آل با ماتریس Sony VAIO  سازگار است که به نوبه خود امکان انتقال سیگنال ویدئویی با دقت بالا را فراهم می ‌کند.

جای خالی سونی وایو در ایران

سخن پایانی

به طور کلی، لپ‌تاپ‌ های سونی وایو با سری ‌های مختلفی که به ‌طور خاص برای نیاز های دسته‌ های خاصی از کاربران طراحی شده ‌اند، ارائه می‌ شوند. به عنوان مثال، سری AW با صفحه نمایش عریض برای سرگرمی خانگی طراحی شده است، سری AR برای کارهای اداری طراحی شده است، سری FW برای علاقه مندان به سرگرمی مناسب است. با وجود مدل های متنوع و مختلفی که وایو دارد  متاسفانه بازاری در ایران ندارد . جای خالی این برند پیش از هر زمان دیگری حس می شود.

تولید نسل جدیدی از لپ تاپ های وایو افسوسی است بر اینکه چرا بازار هدف وایو ایران نیست. امیدوار هستیم که وایو روزی تغییر عقیده دهد و محصولات خود را به بازار ایران نیز عرضه نماید. امیدواریم که از خواندن این مقاله استفاده کافی را برده باشید. اگر این مقاله را دوست داشتید آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و با این کار خود از ما حمایت کنید.